Mind Mosaic
Όλοι οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης χαίρουν πενήντα διαφορετικών θεμελιωδών δικαιωμάτων, ανεξάρτητα από τη θέση τους στην κοινωνία: παιδιά ή ενήλικοι, γυναίκες ή άνδρες, εργαζόμενοι ή άνεργοι, εγκληματίες ή νομοταγείς, μέλη πλειονότητας ή μειονότητας...
Η κατανόηση αυτών των δικαιωμάτων είναι πολύ σημαντική για την άσκηση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών μας ως πολιτών. Το Mind Mosaic είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο για τον Ευρωπαϊκό Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων.
Με αυτό το εργαλείο, οι μαθητές:
- Θα γνωρίσουν τα θεμελιώδη δικαιώματά τους.
- Θα αναλύσουν τη σημασία αυτών των δικαιωμάτων στην καθημερινότητά τους.
- Θα προβληματιστούν για το αν οι προσωπικές τους ευθύνες σχετίζονται με αυτά τα δικαιώματα.
- Θα κατανοήσουν βαθύτερα τη σημασία των πολιτικών δικαιωμάτων.
- Θα δημιουργήσουν μια τοιχογραφία (σε χαρτί με την μορφή μωσαϊκού) που θα κοσμήσει το σχολείο.
- Θα συμμετάσχουν σε ένα διαγωνισμό που μπορεί να τους δώσει τη δυνατότητα να δημιουργήσουν μια κεραμική τοιχογραφία, ως μοναδική έκφραση του Ευρωπαϊκού Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων (η οποία θα τοποθετηθεί στο σχολείο ή σε εμφανές σημείο σε δημόσιο χώρο).
- Το σχολείο που θα κερδίσει θα δικτυωθεί με τα υπόλοιπα 30 σχολεία που έχουν ήδη κερδίσει μια τοιχογραφία στην Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Γαλλία και το Βέλγιο.
Αυτό το παιδαγωγικό εργαλείο θα εφαρμοστεί πιλοτικά το σχολικό έτος 2009-2010 σε 300 σχολεία σε πέντε χώρες: Τσεχική Δημοκρατία, Εσθονία, Ιρλανδία, Ελλάδα και Ρουμανία.
Το Σχολείο μας συμμετείχε σε αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα
Οι μαθητές μας Καπράλης Κώστας, Νίκας Άγγελος, Καρυτινός Γιάννης, Λυρίδης Κώστας, Γκουσάτου Ρομπέρτο, Σταθά Παναγιώτα, Βέμου Ερατώ, Προκόπος Γιάννης, φιλοτέχνησαν την παραπάνω αφίσα :
Το υλικό αυτό θα αξιολογηθεί από μία ομάδα ειδικών σε θέματα εκπαίδευσης και ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Σε κάθε χώρα, το σχολείο που θα κερδίσει θα είναι αυτό που θα παρέχει το πιο δημιουργικό και πρωτότυπο υλικό. Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι όχι μόνο η καλλιτεχνική αρτιότητα του παραγόμενου υλικού αλλά να αποτελεί αυθεντική εργασία των μαθητών από την οποία θα φαίνεται το κατά πόσον προβληματίστηκαν και εμβάθυναν στα θέματα των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Το σχολείο θα λάβει ένα βραβείο 1,000? και θα έχει επίσης τη δυνατότητα να μετατρέψει την εργασία του σε δημόσιο έργο τέχνης: μία κεραμική τοιχογραφία.